Regulamin serwisu oraz gwarancji
- Gwarancja na wykonaną naprawę wynosi 90 dni w przypadku części nowych zamiennych i 180 dni w przypadku części nowych oryginalnych (obejmuje wyłącznie wymieniany element). W przypadku części ulegających naturalnemu zużyciu w procesie eksploatacji, takimi jak: złącza, gniazda ładowania, przyciski, obudowy, gwarancja wynosi 30 dni. Na części używane gwarancja zazwyczaj wynosi 30 dni, chyba że w danej sytuacji gwarant podejmie inną decyzję. Telefony zalane/zawilgocone traktowane są jako niestabilne, serwis podejmując się ich naprawy nie gwarantuje, iż stan urządzenia nie ulegnie pogorszeniu. Na takie urządzenia udzielana jest gwarancja rozruchowa – jednodniowa. Na części dostarczone przez klienta nie udzielana jest żadna gwarancja.
- Należy, bezwzględnie zachować dowód zakupu towaru lub wykonanej usługi (rachunek, faktura VAT) wydany przez gwaranta oraz załączyć wskazany dokument w przypadku reklamowania towaru w oparciu o gwarancje udzielona przez serwis PhoneFix.
- Niniejsza gwarancja ma zastosowanie do towarów nabywanych na podstawie umowy kupna-sprzedaży, oraz usług wykonywanych na podstawie umów o dzieło, zawieranych pomiędzy serwisem PhoneFix, a klientami.
- Gwarancja obowiązuje tylko na terenie Polski.
- Uprawnienia nabywcy towaru z tytułu udzielonej gwarancji wygasają automatycznie:
- Po upływie gwarancji;
- W przypadku dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji, uzupełniania, ingerencji zakupionego towaru lub wykonanej usługi, wymiany towaru lub którejkolwiek z jego części przez klienta lub podmiot inny niż serwis PhoneFix.
- Gwarancja nie obejmuje nieprawidłowego działania sprzętu wynikającego z następujących zdarzeń mających miejsce w okresie udzielania gwarancji.
- Uszkodzeń spowodowanych zalaniem urządzenia cieczą lub zawilgocenia go;
- Uszkodzeń mechanicznych;
- Uszkodzeń powstałych na skutek nieprzestrzegania powszechnych zasad eksploatacji i konserwacji sprzętu elektronicznego;
- Uszkodzeń powstałych z winy lub niewiedzy użytkownika lub stosowania nieoryginalnych materiałów eksploatacyjnych;
- Uszkodzeń spowodowanych bezpośrednio lub pośrednio zdarzeniami zewnętrznymi takimi jak: powódź, pożar, przepięcie linii energetycznej lub teletechnicznej, uderzenie pioruna;
- Uszkodzeń powstałych z winy działania oprogramowania takiego jak: nielegalne lub nielicencjonowane oprogramowanie, wirusy komputerowe, programy śledzące;
- Uszkodzeń powstałych z winy producenta urządzenia takich jak: wadliwe sterowniki, oprogramowanie z wirusem, oprogramowanie powodujące uszkodzenie urządzenia;
- Uszkodzeń spowodowanych próbą naprawy lub modyfikacji urządzenia, podejmowanej przez nieuprawnione osoby lub firmy
- W przypadku nie podania kodu blokady, w celu przetestowania urządzenia po naprawie, gwarancja nie zostaje udzielona;
- W przypadku stwierdzenia ingerencji cieczy w urządzeniu na usługi nie udzielamy gwarancji.
- Zgłoszenie wady towaru przez klienta i wszczęcie procedury reklamacyjnej następuje z chwilą otrzymania przez serwis PhoneFix oświadczenia klienta o zgłoszeniu wady towaru oraz wadliwego towaru.
- Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez serwis, który stwierdzi czy usterka nie nastąpiła z winy klienta.
- Serwis PhoneFix rozpatruje reklamacje zgodnie z procedurą reklamacyjną – najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od ich wpłynięcia.
- Sposób dostarczenia sprzętu do naprawy gwarancyjnej:
- Klient jest zobowiązany wysłać sprzęt na koszt serwisu PhoneFix za pośrednictwem firmy spedycyjnej wykorzystywanej na ten cel przez gwaranta, w sposób zgodny z procedurą przewidzianą dla reklamacji;
- Osobiste dostarczenie przez klienta przedmiotu związanego z reklamacją do siedziby gwaranta znajdującej się przy al. Wiśniowej 36A pokój 118, 53-137 Wrocław.
- Klient zobowiązany jest dokonać archiwizacji danych znajdujących się na nośniku – w pamięci telefonu, tableta lub innego urządzenia. Wyłączna odpowiedzialność za dane znajdujące się na nośniku ponosi klient.
- Gwarant nie ma obowiązku dostarczenia klientowi zastępczego towaru na czas trwania procedury reklamacyjnej.
- W przypadku, gdy w toku analizy zasadności reklamacji na podstawie gwarancji i oględzin wadliwego towaru lub jego części, gwarant stwierdzi, iż naruszono warunki udzielonej gwarancji, w szczególności towar lub jego części zostały zmodyfikowane w zakresie właściwości fizycznych lub prawnych, gwarant poinformuje o tym klienta, a klient podejmuje decyzję:
- Podjęciu naprawy odpłatnej;
- Odesłaniu urządzenie do klienta w stanie, jakim został dostarczony do serwisu zwracając klientowi wadliwy towar na jego koszt i ryzyko;
- Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego względem sprzedawcy towaru konsumpcyjnego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- W przypadku nieodebrania urządzenia dostarczonego do serwisu w ciągu 3 miesięcy od daty powiadomienia o możliwym odbiorze, za każdy następny dzień zwłoki naliczana jest opłata za magazynowanie urządzenia w wysokości 5 zł brutto.
- W przypadku urządzeń z klasą wodoszczelności i pyłoszczelności przy naprawie serwis używa takich samych uszczelek jak producent, o ile te są dostępne do danego modelu. Jednakże serwis nie zapewnia i nie gwarantuje wodo i pyłoszczelności.
- Serwis nie ponosi odpowiedzialności za karty SIM oraz karty pamięci pozostawione w telefonie na czas naprawy. Serwis nie ponosi również odpowiedzialności za szkła i folie ochronne naklejone na urządzenia pozostawione do naprawy.